Obdanište
Uslovi su najgori u obdaništu: deca ne miruju, svi su aktivni u isto vreme. Jačina buke u prostorijama obdaništa podiže se na 81–83 dB ili više. Toj buci po 8 sati i više dnevno izloženi su zaposleni, a i deca. Ni jednima ni drugima takva buka nije od koristi.
Najjeftinije rešenje predstavlja spušten akustični plafon. U situaciji kada se žele ublažiti problemi već izgrađenih prostorija, akustične obloge mogu da se zalepe za plafon ili da se nameste na zidove.
Osnovna škola
Učionice, hodnici, fiskulturne sale, zbornica, biblioteka, kabineti – svaka prostorija sa svojom specifičnošću – veoma različite, ali ipak sa zajedničkom tačkom: težnjom za mirnom i opuštenom atmosferom. Na koji način se to može postići i pored većeg broja ljudi koji dele jednu prostoriju i koji (po pravilu) ne ćute?
Da li ste se nekada zapitali zašto su učenici u zadnjim klupama manje usredsređeni i manje prisutni u dešavanju tokom nastave u poređenju sa onima u prednjim redovima? Razlog je u jasnoći govora. Određeni učenici razumeju samo oko 50 % izgovorenog sadržaja, zbog toga su nemotivisani i nesigurni. Jasnoća govora čini osnovu za razumevanje i efikasnu komunikaciju.
Ukoliko u prostoriji ima manje buke i odjeka, za učenike su uspostavljeni jednaki uslovi za učenje bez obzira na mesto gde sede.
Zbog visokog nivoa buke i odjeka u prostoriji učitelji u većini slučajeva moraju da govore mnogo glasnije nego inače. To je i glavni razlog za odsustvovanje s posla, odmah iza stresa i nedostatka motivacije.
Činjenica je da nam se kratkoročno sećanje kod slušanja govora u prostorijama sa lošom akustikom smanjuje za 20 %. U prostorijama sa dobrom akustikom puls srca učitelja je za 10 % niži nego u uporedivoj prostoriji sa lošom akustikom. Većina učitelja će potvrditi da je buka u učionicama jedna od osnovnih problema kod učenja. Kod 62 % učitelja dijagnostifikovano je oštećenje glasnih žica.
Više školstvo
Velike predavaonice su specifičan slučaj. Neophodno je da se izradi projekat akustike kako bi se obezbedila što bolja čujnost u celoj prostoriji i dobra razumljivost govora. U velikim prostorijama kombinujemo zvučno-apsorpcione površine sa odbojnim i zvučno difuzijskim površinama.
Apsorpcioni i reflektujući materijali:
Muzička škola
Potrebno je obezbediti dovoljno razdvajanje između prostorija odgovarajućim zvučno-izolacionim materijalima i odgovarajućom akustikom u prostoriji.
Za obezbeđivanje odgovarajuće akustike prostorije mogu se upotrebiti akustične obloge različitih stepena apsorpcije ili difuzije, pojedinačne viseće apsorbere na plafonu i zidovima, kao i ugaoni elementi za hvatanje niskih frekvencija.